tirsdag den 19. juni 2012

Vegetar Bøffer

Er blevet ret glad for "sund" mad.. Eller ihvertfald hvad jeg kalder sund mad! Hvordan har i det med opskrifter på bloggen? Det er jo egentlig en mode blog... Nå men det er også sjældent jeg laver noget de fleste ikke kender, men disse bøffer smager SÅ godt så nu deler jeg dem med jer...



Du skal bruge:



  • Spinat (jeg brugte en hel pose helbladet frossen spinat )
  • Kartofler (jeg brugte 2 håndfulde helt små nye kartofler med skræl)
  • 2 håndfulde havregryn
  • Feta (jeg bruger Domyati blokfeta den er mest cremet)
  • 2 æg
  • Hvidløg (jeg brugte 3 fed hvilket nok er lige i overkanten :-))
  • Salt og peber 



Tø spinaten op i en gryde og kog de små kartofler evt i små stykker så går det lidt hurtigere.
Put den optøede spinat i en si og pres alt væden ud.
Skær hvidløg og feta i stykker.
Bland spinat, kartofler, hvidløg, havregryn, feta, æg, salt og peber i en stor skål og mix det hele sammen med en håndmixer så det bliver en lidt fast "fars".
Steg bøfferne på panden indtil de er godt brunede på begge sider og blevet lidt faste. De kan være svære at få helt faste som bøffer.

Server med det du bedst kan lide :-)

Bon Appetit...




 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar